A kellemetlen és gyakori krónikus bőrbetegségek közé tartozik a seborrheás dermatitisz. A betegség tünetei elég jellemzőek, sárgás, zsírós foltokat hagy az arcon és a fejbőrön, amely együtt járhat hámlással, viszketéssel és gyulladt részekkel. Gondos odafigyelés mellett a megfelelő termékek használata csökkentheti a tüneteket vagy akár meg is szüntetheti azokat.

A seborrheás dermatitisz kialakulása

Seborrheás dermatitisz

A seborrheás dermatitisz okai máig tisztázatlanok. A seborrhea gyakori bőrbetegség, nagyjából minden ötödik embert érinthet. A seborrhea tünetei jól körül írhatóak, azonban a kialakulásának körülményei közt számos tényező előfordulhat, például a genetikai tényezők, az öröklött hajlam, a hormonváltozások, a stressz, a külső környezeti hatások (pl. időjárás, poros-koszos környezet), az alkoholfogyasztás, a helytelen étkezés, vagy akár a túlsúly. A seborrheás dermatitisz nem fertőző, de időről időre visszatérhet és kiújulhatnak a tünetek.

A seborrheás dermatitisz tünetei

A seborrheás dermatitisz egy olyan állapot, amikor a faggyútermelés erőteljesebb a normálisnál. Ez egyértelműen megmutatkozik az arcon, fénylő, mitesszeres bőr formájában, leginkább a T-vonal mentén és a fejbőrön is jól kivehető a zsíros, hámló bőr, amelyet gyakran kísér viszketés és hajhullás. Már egészen kis korban, a csecsemőknél is megfigyelhető, koszmó formájában, amely legtöbbször egy átmeneti bőrprobléma. A pubertáskorban a hormonváltozások kapcsán észlelhető a bőr állagának megváltozása és a haj gyors zsírosodása.

seborrhea

A faggyúmirigyek termelése fontos a bőr és a haj számára is, hiszen megakadályozza azok kiszáradását. A faggyúmirigyek száma a hajas fejbőrön, az arcon, mellkason és a hát területén a legnagyobb. Ezeken a területeken a legnagyobb tehát a valószínűsége, hogy bőrproblémával találkozunk. A faggyúmirigy túltermelése a bőr kipirosodását, hámlást, sárgás foltokat okoz.

Seborrheás dermatitisz fejbőrön

Seborrheás dermatitisz

A seborrheára jellemző fénylő, zsíros bőr és bőrpír a hajas fejbőrön kevésbé látszik, szembetűnő lehet azonban az általa okozott korpás hámlás (nem csak a hajban, de az arcon és fülek körüli területen is) és a gyorsan zsírosodó haj. A gyulladás, vagy gombák elszaporodása miatt tünete lehet még a fejbőr viszketése.Ebben az esetben érdemes ellátogatni egy mikro kamerás fejbőrvizsgálatra, amely alapján megállapítható, hogy milyen mértékű a seborrhea súlyossága. A vizsgálat segíthet a megfelelő sampon vagy hajápoló termék kiválasztásában. Ellenkező esetben egy rosszul megválasztott termék ronthatja a már egyébként is beteg állapotot.

A betegség tünetei esztétikailag rendkívül kellemetlenek. Stressz hatására azonnal aktiválódik és elborítja a bőrt (psoriasissal ellentétben nyaktól lefelé nem húzódik). Nem mellesleg, hajvesztéssel párosul, tehát a beteg szépen lassan kopaszodik. A seborrhea lelki okai így nem elhanyagolhatóak, nem csak a tünetek kialakulásában játszhatnak szerepet, de ronthatnak is a kialakult helyzeten.

Milyen kezelésben / megelőzésben gondolkodjunk tehát?

Alkalmazzunk terápiás jelleggel termékeket, amelyek hosszú távon egyensúlyba hozhatják fejbőrünk állapotát. A jobb állapot eléréshez szükséges a fejbőr megtisztítása majd ápolása! Ebben segítenek a DSD de Luxe termékcsalád seborrheára kifejlesztett termékei!

A Dixidox de Luxe 1.3 Peeling aktívan tisztítja a fejbőrt, szabályozza a seborrheát, valamint eltávolítja a keratintúltermelődés jeleit. Segít csökkenteni a hajhullást és megakadályozza a korpásodás kialakulását. Egyik fő összetevője a klimbazol, mely hatékonyan veszi fel a harcot a seborreás dermatitisz és a korpásodás fő okozójával, a Malassezia furfur gombával. A szalicilsav segít eltávolítani a fejtetőn összegyűlt elhalt hámsejteket, melyek a korpásodást okozzák. A peelinghez mentolt adtunk, mely a menta fő összetevője. Érzéstelenítő, frissítő, vérbőség-csökkentő és fertőtlenítő hatása van. Ezen kívül stimulálja a hidegérzetet is, ezáltal fájdalomcsillapító hatást fejt ki.A termék tartalmaz hozzáadott B-vitaminkomplexet, hidrolizált keratint, lanolint, kapszaicint és AHA savakat.

Seborrheás dermatitisz

Dixidox de Luxe 1.3 Peeling (200 ml)

11 200 Ft

A DSD de Luxe seborrhea elleni termékcsaládjából választható egy sampon (1.1) és szérum (1.4) spray kiszerelésben, melyek magas koncentrációban tartalmaznak faggyútermelést szabályozó, gyulladáscsökkentő összetevőket. Dixidox de Luxe 1.1 Seborrea elleni sampon csökkenti a gyulladás és viszketés mértékét, eltávolítja a korpát és a frissítő hatást fejt ki a fejbőrön. Összetevői révén hatékonyan veszi fel a harcot a seborrhea ellen. A termék tartalmaz hozzáadott pirokton-olamin (0,2%), mentolt, B-vitaminkomplexet, hidrolizált kollagént, hidrolizált keratint, természetes faggyútermelés szabályozó összetevőket, gránátalma-kivonatot, mézkivonatot, tizenkétféle növényi kivonatot és végül a sampon különleges komponense az 5 Alpha-Avocuta: avokádóból nyert aktív összetevő, mely lassítja a zsíros hajra jellemző seborrheás hiperaktivitást és csökkenti a viszketés és korpásodás mértékét.

A Dixidox de Luxe 1.4 seborrea elleni lotion egyik fő összetevője a zöldtea-kivonat, mely katechinben és tanninban gazdag, antioxidáns és összehúzó hatással bír. Ezenkívül a zöld tea gátolja az alpha-5 reduktáz enzim működését, mely a tesztorszteront DHT hormonná alakítja, ezzel kiváltva az androgén alopeciát, azaz hajhullást. Tartalmaz továbbá tizenkétféle növényi kivonatot, gránátalma-kivonatot, kapszaicint, Pirokton-olamint (0,2%), B-vitaminkomplexet, mentolt és szalicilsavat.

A seborrheás dermatitisz hirtelen fellángolása esetén a termékek használata gyors megoldást nyújthat a tünetek enyhítésére, a normál állapot visszaállítására.

Pikkelysömör vagy seborrheás dermatitisz?

Első látásra talán összetéveszthetők lehetnek a pikkelysömör és a sebborhoeás dermatitisz tünetei, azonban jobban szemügyre véve a szimptómákat, nagyon jól megkülönböztethető egymástól a két bőrbetegség.

Míg a hajas fejbőrön a pikkelysömör porszerű, ezüstös felszínű, addig a seborrhoeás dermatitisz sárgás, zsíros foltokat produkál. A seborrheás dermatitisz elsősorban a hajas fejbőrön alakul ki, míg a psoriasis a teljes testen előfordulhat. A seborrheát gyakran kíséri gyulladás, amely piros foltokban fellelhető a fejbőrön, illetve a túlzott faggyútermelés miatt a hajszálakon és a hajszálak tövében megülő zsíros korpa. A pikkelysömör tünetei például a bőrön kiemelkedő, száraz, pikkelyes foltok, viszketés és égő fájdalom. Amíg a seborrhea esetében a túlzott faggyútermelést szeretnénk kiegyensúlyozni, addig a psoriasis esetében a nagyon száraz bőrt szeretnénk hidratálni, védeni és csökkenteni a gyulladást.

seborrhea