A kellemetlen és gyakori krónikus bőrbetegségek közé tartozik a seborrheás dermatitisz. A betegség tünetei elég jellemzőek, sárgás, zsírós foltokat hagy az arcon és a fejbőrön, amely együtt járhat hámlással, viszketéssel és gyulladt részekkel. Gondos odafigyelés mellett a megfelelő termékek használata csökkentheti a tüneteket vagy akár meg is szüntetheti azokat.

A seborrheás dermatitisz kialakulása

Seborrheás dermatitisz

A seborrheás dermatitisz okai máig tisztázatlanok. A seborrhea gyakori bőrbetegség, nagyjából minden ötödik embert érinthet. A seborrheás dermatitisz tünetei jól körül írhatóak, azonban a kialakulásának körülményei közt számos tényező előfordulhat, például a genetikai tényezők, az öröklött hajlam, a hormonváltozások, a stressz, a külső környezeti hatások (pl. időjárás, poros-koszos környezet), az alkoholfogyasztás, a helytelen étkezés, vagy akár a túlsúly. A seborrheás dermatitisz nem fertőző, de időről időre visszatérhet és kiújulhatnak a tünetek.

A seborrheás dermatitisz tünetei

A seborrheás dermatitisz egy olyan állapot, amikor a faggyútermelés erőteljesebb a normálisnál. Ez egyértelműen megmutatkozik az arcon, fénylő, mitesszeres bőr formájában, leginkább a T-vonal mentén és a fejbőrön is jól kivehető a zsíros, hámló bőr, amelyet gyakran kísér viszketés és hajhullás. A seborrheás dermatitisz már egészen kis korban, a csecsemőknél is megfigyelhető, koszmó formájában, amely legtöbbször egy átmeneti bőrprobléma. A pubertáskorban a hormonváltozások kapcsán észlelhető a bőr állagának megváltozása és a haj gyors zsírosodása.

seborrhea

A faggyúmirigyek termelése fontos a bőr és a haj számára is, hiszen megakadályozza azok kiszáradását. A faggyúmirigyek száma a hajas fejbőrön, az arcon, mellkason és a hát területén a legnagyobb. Ezeken a területeken a legnagyobb tehát a valószínűsége, hogy bőrproblémával találkozunk. A faggyúmirigy túltermelése a bőr kipirosodását, hámlást, sárgás foltokat okoz.

Seborrheás dermatitisz fejbőrön

Seborrheás dermatitisz

A seborrheára jellemző fénylő, zsíros bőr és bőrpír a hajas fejbőrön kevésbé látszik, szembetűnő lehet azonban az általa okozott korpás hámlás (nem csak a hajban, de az arcon és fülek körüli területen is) és a gyorsan zsírosodó haj. A gyulladás, vagy gombák elszaporodása miatt tünete lehet még a fejbőr viszketése.Ebben az esetben érdemes ellátogatni egy mikro kamerás fejbőrvizsgálatra, amely alapján megállapítható, hogy milyen mértékű a seborrhea súlyossága. A vizsgálat segíthet a megfelelő sampon vagy hajápoló termék kiválasztásában. Ellenkező esetben egy rosszul megválasztott termék ronthatja a már egyébként is beteg állapotot.

A betegség tünetei esztétikailag rendkívül kellemetlenek. Stressz hatására azonnal aktiválódik és elborítja a bőrt (psoriasissal ellentétben nyaktól lefelé nem húzódik). Nem mellesleg, hajvesztéssel párosul, tehát a beteg szépen lassan kopaszodik. A seborrhea lelki okai így nem elhanyagolhatóak, nem csak a tünetek kialakulásában játszhatnak szerepet, de ronthatnak is a kialakult helyzeten.

Milyen kezelésben / megelőzésben gondolkodjunk tehát seborrheás dermatitisz esetén?

Alkalmazzunk terápiás jelleggel termékeket, amelyek hosszú távon egyensúlyba hozhatják fejbőrünk állapotát. A jobb állapot eléréshez szükséges a fejbőr megtisztítása majd ápolása! Ebben segítenek a DSD de Luxe termékcsalád seborrheára kifejlesztett termékei!

A Dixidox de Luxe 1.3 Peeling aktívan tisztítja a fejbőrt, szabályozza a seborrheát, valamint eltávolítja a keratintúltermelődés jeleit. Segít csökkenteni a hajhullást és megakadályozza a korpásodás kialakulását. Egyik fő összetevője a klimbazol, mely hatékonyan veszi fel a harcot a seborrheás dermatitisz és a korpásodás fő okozójával, a Malassezia furfur gombával. A szalicilsav segít eltávolítani a fejtetőn összegyűlt elhalt hámsejteket, melyek a korpásodást okozzák. A peelinghez mentolt adtunk, mely a menta fő összetevője. Érzéstelenítő, frissítő, vérbőség-csökkentő és fertőtlenítő hatása van. Ezen kívül stimulálja a hidegérzetet is, ezáltal fájdalomcsillapító hatást fejt ki.A termék tartalmaz hozzáadott B-vitaminkomplexet, hidrolizált keratint, lanolint, kapszaicint és AHA savakat. Ez a különleges fejbőr peeling hasonlóan működik mint egy “tesradír”, a benne található barackmag őrleménynek köszönhetően kíméletesen letisztítja a fejbőrről az elhalt hámsejteket, lerakódásokat és a faggyút. A seborrheás dermatitisz esetén fontos, hogy megtisztítsuk a problémás területet a lerakódásoktól, hiszen így hatékonyabban tudnak bejutni a fejbőrbe a hatóanyagok. A Dixidox de Luxe 1.3 Peeling használata egyszerű, a haj és a fejbőr benedvesítése után választékokat képezünk és a választékok mentén felvisszük a peelinget a fejbőrre. Óvatos mozdulatokkal átmasszírozzuk a fejbőrt, majd pár perc után lemossuk.

Seborrheás dermatitisz

Dixidox de Luxe 1.3 Peeling (200 ml)

11 200 Ft

A DSD de Luxe seborrheás dermatitisz elleni termékcsaládjából választható egy sampon (1.1) és szérum (1.4) spray kiszerelésben, melyek magas koncentrációban tartalmaznak faggyútermelést szabályozó, gyulladáscsökkentő összetevőket, amelyek segítenek a seborrheás dermatitisz esetén a fejbőr “teher mentesítését”. Dixidox de Luxe 1.1 Seborrhea elleni sampon csökkenti a gyulladás és viszketés mértékét, eltávolítja a korpát és a frissítő hatást fejt ki a fejbőrön. Összetevői révén hatékonyan veszi fel a harcot a seborrhea ellen. A termék tartalmaz hozzáadott pirokton-olamin (0,2%), mentolt, B-vitaminkomplexet, hidrolizált kollagént, hidrolizált keratint, természetes faggyútermelés szabályozó összetevőket, gránátalma-kivonatot, mézkivonatot, tizenkétféle növényi kivonatot és végül a sampon különleges komponense az 5 Alpha-Avocuta: avokádóból nyert aktív összetevő, mely lassítja a zsíros hajra jellemző seborrheás hiperaktivitást és csökkenti a viszketés és korpásodás mértékét. A seborrheás dermatitisz általában egy hosszan tartó probléma, amelynek mérséklése is egy hosszabb folyamatot, terápiát igényelhet. A Dixidox de Luxe Seborrhea elleni termékcsaládja segít enyhíteni a  tüneteket, a peeling megtisztítja a fejbőrt a lerakódásoktól, a sampon tisztít és segíthet csökkenteni a  gyulladás mértékét, a lotoin pedig a gyulladáscsökkentés mellett mérsékelheti a viszketést.

A Dixidox de Luxe 1.4 seborrhea elleni lotion egyik fő összetevője a zöldtea-kivonat, mely katechinben és tanninban gazdag, antioxidáns és összehúzó hatással bír. Ezenkívül a zöld tea gátolja az alpha-5 reduktáz enzim működését, mely a tesztorszteront DHT hormonná alakítja, ezzel kiváltva az androgén alopeciát, azaz hajhullást. Tartalmaz továbbá tizenkétféle növényi kivonatot, gránátalma-kivonatot, kapszaicint, Pirokton-olamint (0,2%), B-vitaminkomplexet, mentolt és szalicilsavat.

A seborrheás dermatitisz hirtelen fellángolása esetén a termékek használata gyors megoldást nyújthat a tünetek enyhítésére, a normál állapot visszaállítására. A termékek együttes használata csökkentheti a seborrheás dermatitisz tüneteit.

Pikkelysömör vagy seborrheás dermatitisz?

Első látásra talán összetéveszthetők lehetnek a pikkelysömör és a sebborrheás dermatitisz tünetei, azonban jobban szemügyre véve a szimptómákat, nagyon jól megkülönböztethető egymástól a két bőrbetegség.

Míg a hajas fejbőrön a pikkelysömör porszerű, ezüstös felszínű, addig a seborrhoeás dermatitisz sárgás, zsíros foltokat produkál. A seborrheás dermatitisz elsősorban a hajas fejbőrön alakul ki, míg a psoriasis a teljes testen előfordulhat. A seborrheát gyakran kíséri gyulladás, amely piros foltokban fellelhető a fejbőrön, illetve a túlzott faggyútermelés miatt a hajszálakon és a hajszálak tövében megülő zsíros korpa. A pikkelysömör tünetei például a bőrön kiemelkedő, száraz, pikkelyes foltok, viszketés és égő fájdalom. Amíg a seborrhea esetében a túlzott faggyútermelést szeretnénk kiegyensúlyozni, addig a psoriasis esetében a nagyon száraz bőrt szeretnénk hidratálni, védeni és csökkenteni a gyulladást.

seborrhea