Az ajakherpesz egy krónikus vírusfertőzés, melynek jellemzője a fájdalmas, folyadékkal telt hólyagok időszakos megjelenése. Az ajakherpesz kiváltója a Herpes simplex vírus, amelynek különböző altípusai okozzák a test különféle helyein felbukkanó viszkető, égő hólyagocskákat. Az 1-es típusú herpeszvírus felelős az ajak- és nyálkahártya herpeszért. Az emberek 80%-ának megtalálható a szervezetében a herpeszvírus. A herpeszvírus okozta tünetek nem csak esztétikailag okoznak kellemetlenséget, de szúró, viszkető érzéssel is párosul.

ajakherpesz

Az ajakherpeszt az 1-es típusú herpeszvírus okozza, és időnként az arc más részeire is továbbterjedhet.Az időszakos herpeszt általában már kiskorban elkaphatja az ember és ez később újra aktiválódhat. A vírus által előidézett tünetek kis hólyagocskák megjelenésével járhat az ajkakon és a szájzugban, ezek másokkal érintkezve szintén fertőzőek és továbbterjedhetnek az arc és test egyéb területeire. Habár elméletileg pár nap alatt általában elmúlnak a panaszok, a betegek harmadánál kiújul a betegség különböző külső ingerek hatására, amik mindenkinél különböznek.

ajakherpesz

Az ajakherpesz okai és kezelése

ajakherpesz

Az ajakherpesz kezeléséhez hozzá tartozik az egészség és kiegyensúlyozottságra való törekvés is, mivel az ajakherpesz okai között fellelhető a stressz, a láz, a gyomorrontás vagy akár a menstruáció hatására könnyedén kiújulhatnak vagy rosszabbodhatnak a tünetek.
Az ajakherpesz bőr- és ideggyulladást okoz, a bőr felső rétegét támadja meg, ott pedig hólyagokat képez, ezt követően a vírus az idegpályákba jutva megbújik és a későbbiekben, ha az immunrendszer legyengül újra aktiválódik és ekkor jelenik meg a herpesz a bőrön. A szervezetünk meggyengülése mellett az ajakherpesz lelki okai sem elhanyagolhatóak, ha szeretnénk megtalálni a probléma gyökerét.

Az ajakherpesz ellen létezik tüneti kezelés, azonban, ha egyszer már kialakult, számíthatunk a későbbiekben is a megjelenésére. Gyakori kérdés, hogy meddig fertőz a herpesz? Az ajakherpesz egészen a sebgyógyulásig fertőz, így ilyenkor indokoltabb a higiéniára nagyobb figyelmet fordítani és kerülni a szoros érintkezést.

A tünetek hatékonyan kezelhetőek a patikákban található számos herpesz krém valamelyikével, kifejezetten ajakherpesz krémek és egyéb cink-oxid tartalmú kenőcsök javasoltak, amelyek mind a hólyagos herpesz gyors eltüntetése miatt fontosak.

Mit tehetünk, ha jelentkeznek nálunk az ajakherpesz tünetei?

Az első lépés a vírus kiújulásának megtalálása, hiszen ez mindenkinél más. Mivel az ajakherpesz egy kellemetlen és feltűnő tünetekkel járó fertőzés, ami ráadásul nagyon könnyedén szétterjedhet, érdemes kitapasztalni mindenkinek, hogy a maga számára, hogy előzhető meg a herpesz bőrön való kiújulása. Ha érezzük a száraz, hólyagos herpeszt megelőző égető érzést, szüksége lesz egy megfelelő ajakherpesz krémre és egyéb hidratáló készítményekre. Mindenképpen óvni kell a hólyagocskákat, hiszen sérülésük esetén fennáll a fertőzés továbbterjedése, valamint a sebekbe kerülő egyéb kórokozók miatt kialakulhatnak egyéb kellemetlen tünetek is.

A patikákban vény nélkül kaphatóak ajakherpeszre való krémek, kenőcsök. Az ilyen készítményeknek általában két fajtáját különböztetjük meg, a szteroidosokat és a nem-szteroidosakat. A szteroidos termékek használata komolyabb tünetek esetén ajánlott, amikor a gyengédebb, nem-szteroidos készítmények nem segítenek, hiszen a szteroidos készítmények különféle kényelmetlen mellékhatásokkal járhatnak. A herpesz gyors eltüntetése akkor lehet sikeres, ha időben kezdjük el használni az ajakherpesz elleni krémeket, így az ajakherpesz tünetei sokkal gyorsabban gyógyulnak és nem fertőződnek el.

Ajakherpesz elleni krém –
herpesz gyors eltüntetése

Ajakherpesz

Celip Duo krém 5g

2 550 Ft

A Celip Duo nem-szteroidos krém az időszakos ajakherpesz kezelésére lett kifejlesztve, és már 6 éves kortól ajánlott a naponta egyszeri alkalmazása. A Celip Duo krém segít az irritált, kipirosodott és viszkető bőr regenerálásában és naponta egyszer alkalmazva segít a herpesz kezelésében, tüneteinek leküzdésében. Az ajakherpesz terhesség alatt is előfordulhat, amely időszakban a Celip Duo biztonsággal alkalmazható.

Aktív összetevőinek köszönhetően a Celip Duo ajakherpesz krém hatékonyan ápolja is az érintett bőrfelületet, így segít megelőzni az ajakherpesz utáni sebek és hegek kialakulását.

Glycerophosphoinositol (GPI) kolin só

A Celip Duo egyik legfontosabb összetevője a Glycerophosphoinositol (GPI) kolin sója, amely egy innovatív, növényi alapú lecitin származék. Szabályozza a zsírsavak feloldását és felelős a gyulladásos folyamatok leküzdéséért. Nyugtató hatása miatt csökkenti a bőr pirosságát és irritációját.

Cink-oxid, Cink-szulfát és Réz-szurfát

A cink-oxid szárító hatása miatt fontos szerepet tölt be a herpesz vírus kezelésében, ezeknek az összetevőknek bőrnyugtató, regeneráló, valamint antibakteriális hatásuk van a bőrön, csökkentik a bőr irritációját, és a bőrpírt is.

E-vitamin

Mivel az immunrendszer legyengülésével áll összefüggésben, így a herpesz vitaminok segítségével gyorsabban leküzdhető, ezek mellett az e-vitamin gátolja a nedvesség elvesztését, ezzel segíti a hidratációt és visszaállítja a természetes védelmi funkciókat is. A vitamin intenzíven regenerálja a száraz, irritált és érzékeny bőrt. Nyugtatja a bőr herpesz okozta érzékenységét, nedvesíti a bőrt ezek mellett pedig megakadályozza a bőr kiszáradást és a feltöredezését.

Ajánlott termékünk

Ajakherpesz