Az immunerősítés az elmúlt év kardinális kérdésévé vált. Mi az a plusz, amit megtehetünk egészségünkért? Egyáltalán extra törődésnek számít egy immunerősítő kúra, vagy most kell ráébrednünk arra, mennyire nem foglalkoztunk magunkkal eddig? Hogy mi a legjobb immunerősítő, az egyéntől is függhet. Van, akinek inkább lelki feltöltődésre és pihenésre van szüksége, másnak több vitaminra, étrendbeli változtatásra, mozgásra. A lényeg, hogy az immunerősítés se legyen drasztikus.

Immunerősítő ételek

Kezdjük az immunerősítő tippek sorát ételekkel. Hiszen a táplálkozás mindennapi, alapvető tevékenységünk, a bevásárlásra nem kell majd több időt fordítanunk ahhoz, hogy az immunerősítő étrend megvalósuljon. A szabály is egyszerű. Az immunrendszer megfelelő működéséhez a bélrendszer megfelelő működése is szükséges, vagyis rostban gazdag étrend. Valamint szükség van vitaminokra, amit felturbózhatunk antioxidánsokkal. Ilyen, vitaminban gazdag, immunerősítő gyümölcsök, melyeket télen is könnyebben beszerezhetünk:

  • kivi (C-vitamin, kálium- és rostforrás)
  • grapefruit, narancs és citrusfélék (C-vitamin forrás)
  • kékszőlő (festékanyaga erős antioxidáns hatású)
  • alma (antioxidánsban és C-vitaminban is gazdag)

A bogyós gyümölcsöknek ugyan nincsen szezonja télen, de a fagyasztva könnyen eltárolható télire.

A hideg évszakokban elérhető immunerősítő zöldségek közé tartoznak például

  • cékla (antioxidáns- és folsav forrás)
  • spenót (antioxidáns forrás)
  • káposzta (antioxidáns- és C-vitamin tartalmú)
  • brokkoli (C-vitamin mellett káliumot és fehérjét is tartalmaz, valamint rostdús)

Készételek közül, ha a leveseket, főleg csirkehúslevest választjuk, több legyet is foghatunk egy csapásra. Hiszen a levesben lévő zöldség rostokat és vitaminokat tartalmaz, a csirkehús pedig cink forrása.

A hagymafélék fogyasztása az egyik legjobb immunerősítő felnőtteknek, kétségtelenül nem mindenki szereti a fokhagyma szagát, vagy a zöldpaprika csípő ízét, viszont alternatíva azoknak, akik nem szeretik a citrusféléket.

Az immunerősítő ital

Hacsak nem akarunk a fent említett zöldségekből és gyümölcsökből smoothie-t készíteni, forduljunk bátran a teákhoz. Immunerősítő tea házilag is elkészíthető. Akik a visszafogottabb ízeket kedvelik, beérhetik a zöld teával. Esszenciális olajakat, aminosavat, C, K és B vitamint is tartalmaz, és ásványi anyag tartalma is magas. A bodza és gyömbér tea már kicsit karakteresebb ízűek, cserébe a bodza influenza, meghűlés esetén is hatékony kiegészítője lehet a gyógyító kúrának, a gyömbér pedig serkenti az immunsejtek termelődését, emellett nyugtató, stresszoldó hatású.

Egy finom bodzatea jó választás lehet például, mint természetes imunnerősítő gyerekeknek, bodza szörpöt pedig akár házilag is készíthetünk. Gyermekek esetében azonban gyógynövények alkalmazása előtt mindig tájékozódjunk gyermekorvosunktól, hogy milyen hígításban és mennyiségben adhatjuk.

Immunerősítő készítmények

Ha a természetes immunerősítők mellett étrend kiegészítőt, vagy vitamint is szeretnénk szedni, ezzel hozzájárulhatunk szervezetünk ellenálló képességének növeléséhez. Számos felnőtt immunerősítő készítmény és gyermek immunerősítő kapható az összetett, több vitamint és ásványi anyagot tartalmazó kapszuláktól az egy-egy vitamint magába sűrítő készítményekig. 

Hogy milyen típusú vitaminnal érdemes támogatnunk a szervezetünket, az mindig egyéni igénytől függ. Étkezési szokásainktól, a megterheléstől, ami szervezetünket naponta éri.

Egy közösségbe járó gyermek, egy egészségügyben dolgozó felnőtt jobban ki van téve a kórokozóknak, míg egy fizikai munkát végző embernek több tápanyagra van szüksége. Vannak azonban vitaminok, melyeket mindenkinek javasolnak az orvosok. Ilyen a C-vitamin és a D-vitamin. A D3 vitamin jelentősége az immunerősítő szerek között az utóbbi időben igen megnőtt.

Olvasson tovább immunerősítés témában!

TOVÁBB!

A D3 vitamin szinte valamennyi szervünk megfelelő működéséhez szükséges immunerősítő vitamin. Hiánya illetve alacsony szintje megnöveli a betegség kockázatát. A D-vitamin hiánya általában télen és tavasszal a legmagasabb a szervezetben, mivel a szükséges mennyiség 80%-a a napsütés hatására a bőrben termelődik. Körülbelül 10-20%-a biztosítható táplálkozással. A D3 vitamin szükséges dózisának megállapítását bízzuk kezelőorvosunkra.

 

Kiemelt ajánlataink

Kedves Vásárlóink!

Szeretnénk Önöket tájékoztatni, hogy a megrendelt termékek személyes átvételét irodánkban tudják megtenni a következő címen: 1052 Budapest, Vitkovics Mihály utca 3-5., 5. emelet, 19-es kapucsengő! Lehetőségük van készpénzes és bankkártyás fizetésre is.

Irodánk minden munkanapon nyitva tart reggel 8 óra és délután 4 óra között! Kérnénk Önöket, hogy egyeztessenek velünk időpontot a következő telefonszámokon +36 30 179 4417; +36 30 274 7127 vagy e-mailben: info@dermatopik.hu.

Várjuk Önöket szeretettel, ha termékeinkről személyesen szeretnének informálódni!